Rakip Site Analizi Nasıl Yapılır?
SEO, sürekli değişmekte ve dinamik kuralları ile kullanıcıları sürekli araştırmaya ve değişime itmektedir. Tabii ki internet sitesi sahibi birinin arama motorlarında üst sıralarda yer alması sitenin başarısını artıracaktır. İnternet sitenizin daha büyük kitlelere ulaşmasını ve arama motorlarda daha üst sıralarda yer almasını istiyorsanız rakip site analizi oldukça önemlidir. Öncelikle sizinle aynı amaç için uğraşan, belki aynı ürünü satmakta olan rakiplerinizin başarılarının arkasındaki faktörleri tespit etmelisiniz. Rakip siteyi analiz etmenin en büyük avantajı kendi alanınızda yazılmış diğer içerikleri araştırarak kendi eksiklerinizi fark edip bunları tamamlamaktır.
Site İçi SEO: Rakip sitenizin içeriğini, site içi hiyerarşiyi, etiketleri takip etmek rakip analizinin yaklaşık %40lık kısmını içerir.
İçerik Analizi: Bir web sitesinin rakiplerinden önde olabilmesi için en önemli etkenlerden biri de içeriğin özgün olmasıdır. Sürekli güncellenen ve özgün içeriğe sahip bir web sitesi arama motorlarında daha önde ve başarılı olacaktır. Ayrıca bir yazıda anahtar kelime seçimi ne kadar doğru ve iyi yapılsa da içerik- anahtar kelime uyumu olmadığında site istendiği gibi başarılı olmayacaktır. İçerik kalitesi de en az anahtar kelimeler kadar önemlidir.
Özgün Tasarım: Site tasarımı da site başarısını etkileyen önemli faktörlerdendir. Valid tasarımlar arama motorlarında daha üstte yer almanıza yardımcı olacaktır.
Ayrıca rakip site analizi yapılırken kontrol edilebilecek diğer noktalar:
-Alt yapı
-Sayfa başlıkları
-Heading etiketi kullanımları(H1, H2)
-Sitenin genel içeriği
-Sitenin açılış hızı
-Başlık-içerik uyumu
-Sitenin mobil uyumluluğu
-Kalite analizi
-Backlink analizi
-Anahtar kelime analizi
-Tanıtım yazıları
-Sosyal medya ve diğer tanıtım araçları
Bu noktalar kontrol edilip rakip analizi yapıldıktan sonra kendi eksik noktalarınızı saptayıp tamamlamalı ve rakiplerinizle eşit noktaya gelebilirsiniz. Daha sonra kendinizi rakiplerinizin üzerine çıkaracak eklemeler yapabilirsiniz.