Ürün & Kategori yönetimi, e-ticarette ürünleri arzu edilen şekilde ön plana çıkartmak ve satışları yeterince arttırmak için uygulanmakta olan yöntemlerdendir. Ürünlerin doğru bir biçimde kategorizasyonu, müşterilerin istedikleri ürüne çok çabuk ulaşmaları için önemli bir araçtır. Bununla birlikte, popüler olarak görülen ve çok satan ürünler de kategorizasyon yöntemiyle daha belirgin hale getirilmiş olur.
Ticarex E-ticaret sitelerinin kategorizasyon çalışmalarının doğru bir sistematikle yürütülmesi gerekir. Böylelikle ne istediğini bilen ve bu doğrultuda ürün arayan müşterilerin de karşılarına istekleri dahilindeki ürünler çıkar. Sitenin ziyaretçiler tarafından kullanışlı bulunması, hedef kitlenin daha da genişlemesi adına mühim bir hamledir ve kesinlikle yabana atılmaması gerekir.

Ürün Listesi Neden Oluşturulmalıdır?

Ticarex firmamızın sunduğu sistematik dahilinde öncelikle yapılması gereken bir ürün listesi çıkarmak olmalıdır. Bu ürün listesiyle birlikte daha kolay bir yol haritası belirler ve daha hızlı mesafe katedebilirsiniz. Tüm ürünlerin liste haline getirilmesi, elde ne tür ürünlerin ve ürün gruplarının olduğunu ortaya koymanız bakımından gereklidir. Bu ürün ve ürün grupları nasıl bir kategori oluşturmanız gerektiğini de net biçimde gözler önüne serer.
Stok kontrolü ve ürün tedariki açısından da son derece işe yarayacak bir yöntem olan bu ürün & kategori yönetim sistemi, ürünler ve ürünler doğrultusunda oluşturacak kategoriler konusunda tam anlamıyla aydınlatıcı ve fikir verici bir listedir.

Kategorize Etme Nasıl Gerçekleştirilir?

Ürün ve ürün gruplarını net bir şekilde ortaya koymanızdan sonra ürünleri kategorize etme aşamasına geçebilirsiniz. Ürün listesini;
• Model
• Marka
• Renk
• Cinsiyet
• Yaş
• Ürün grubu bilgileri doğrultusunda kategorize edebilirsiniz.
Elinizde bulunan ürün çeşitliliğine göre yukarıda sayılan maddeler doğrultusunda hem müşterilerinizin hem de kendinizin işine yarayacak bir kategorizasyon çalışması yapabilirsiniz. Burada ürünlere yönelik gerçekleştirilecek etkin bir anahtar kelime çalışmasıyla kategoriler adlandırılır ve sınıflandırılır.
Kategorilendirme konusunda yapacağınız yanlış hamleler, müşterileri ürün arama sırasında sizin ürünlerinizi bulamamasına kadar götürebilen hadiselere neden olabilir. Aranan ürünlerin bulunmasında büyük zorluk yaşanmasına sebebiyet verebilir. Bu nedenle kategori adlandırma ve anahtar seçimi hususlarında azami hassasiyet göstermeniz ve etraflıca araştırma yapmanız gerekir. Böylelikle ürün kategorizasyonu konusunda aranan bir firma olma yolunda emin adımlarla ilerlersiniz ve son derece olumlu geri dönüşler alırsınız.

Sayıca Az Ürün Kategorizasyonu

İşletme bünyenizde az sayıda ürüne sahipseniz sizin için ürünlerin temel özelliklerinin kategorize edilmesi ve fazla detay verilmemesi yerinde olur. Önemli olan ürünlerin nasıl arattırılacağı ve bulunacağının net şekilde belirlenmesidir.

Çok Sayıda Ürün Kategorizasyonu

Geniş kapsamlı bir kategorizasyon gerektiren ürün çeşitliliği, yapacağınız eylemle daha avantajlı bir duruma dönüştürülebilir. Model, marka, renk, fonksiyon ve boyut gibi ürünün sahip olduğu kriterler, detaylıca analiz edilir ve geniş bir kategori ağacı bünyesinde ürünleriniz toplu halde sınıflandırılır.
Örneğin bir tableti sınıflandırmak istiyorsunuz. Kategori ağacında kolaylıkla bulunabilir bir tablet için Elektronik Ürünler> Bilgisayar> Tablet> marka> model> inç şeklinde gidebilirsiniz. Böylelikle tabletin tüm özelliklerine değinen ve ne tür bir tablet ihtiyacı olduğuna göre karar verilmesini sağlayan sisteme sahip olmuş olursunuz.
Firmamızca sunulan Ürün & Kategori yönetimi hizmeti kapsamında çok sayıda ürünün filtreleme özelliği sayesinde kolayca ürünlerinizin ayırt edilmesini sağlayabilir; böylelikle müşterinin araştırırken keyif alacağı ve zorlanmayacağı bir yöntemi ona sunmuş olursunuz. Satın alınması arzu edilen ürünlerin kolay bulunması ve ulaşılabilirliği sayesinde, daha fazla ürünün satışı konusunda geniş imkanlar elde etmiş olursunuz. Bu durum, sizi istediğiniz satış rakamlarına hızla ulaştırır.