Promosyon yönetimi, e-ticaret bağlamında son derece önem verilerek gerçekleştirilmesi gereken bir süreçler bütünüdür. Promosyon yönetimi, belli bir yazılım sayesinde daha planlı ve programlı bir şekilde yürütülebilir. Firmalar, pazar payı veya gelirlerini arttırmak ya da korumak için perakendecilerle yapmış oldukları promosyonları yönetir. Ziyaretçilerin ilgisi promosyonlar sayesinde kolaylıkla çekilebilir ve aynı ziyaretçiler diğer kullanıcılara da sitenin olumlu yönde tavsiyesini yaparlar.
Promosyon ve kampanya tanımlarıyla birlikte farklı pek çok şekilde promosyon uygulanabilir. Böylelikle yeni kullanıcılara ulaşılması ve farklı müşterilerin ilgisinin çekilmesi çok daha mümkün hale gelir. Promosyon ürünler, işletmelerin hem uzun hem de kısa vadede yararlanacakları türden faktörlerdendir. Promosyon ürünlerle beraber işletmeler, farklı türde geri dönüşler de alabilir.


Promosyon Yönetimi Ne İşe Yarar?

Promosyon yönetimi, pek çok açıdan işletmeye katkı sağlar ve birçok işlevsel yönü vardır. Bunlar:
- Satış tahmini yapılmasını sağlar.
- Promosyon bütçeleme ve planlamaya yardım eder.
- Tahmin bazlı optimizasyon ve modelleme yapmayı sağlar.
- Promosyon izleme ve yürütme özelliği vardır.
- Etkinlik sonrası analiz yapılmış olur.

Promosyonlar Nasıl Çeşitlendirilebilir?

Satış arttırma ve müşterinin ilgisini çekmenin önemli yöntemlerinden biri olan promosyon yönetimi, Ticarex firmamızca çeşitli şekillerde sunulur. Promosyon yönetimi kapsamında sunduğumuz hizmetler şöylelikle sayılabilir:


İlk Sipariş İndirimleri

Sitenizde yapacağınız promosyon faaliyetleri bağlamında ilk defa online alışveriş yapacaklara yönelik indirim kampanyaları düzenlenebilir. İndirimler herhangi bir kupona tanımlı olarak sunulabileceği gibi siteden ilk kez alışveriş yapanlara da belli oranda bir indirim yapılabilir. Böylelikle kullanıcılar, müşteriye dönüştürülür ve müşteri portföyü genişletilmiş olur. Ticarex firmamız, tüm bu süreçleri isteğiniz doğrultusunda verimli şekilde yürütür.


Ön Satış İndirimleri

Promosyon ürünleri bir talep oluşturulması maksadıyla kullanılıp ön satış indirimi vasıtasıyla ürüne olan ilgiyi fazlasıyla arttırabilirsiniz. Satılacak olan promosyon ürünlere özel bir indirim de uygulanabilir. Ön satışlarda indirim uygulamak, kullanıcılarda ürünü alma hissi uyandırması bakımından mühimdir. Böylelikle müşteriler, ürünlere karşı daha hızlı şekilde reaksiyon gösterip ürünleri satın alma isteği duyabilirler. Ticarex firmamız ürünlerin daha hızlı nasıl satılabileceği konusunda size türlü opsiyonlar sunar.


Çoklu Ürün Satışına Özel İndirimler

Hem stok fazlası ürünlerin daha çabuk satılması hem de daha iyi satış rakamlarına ulaşmak için çoklu ürün satışına özel indirim yöntemi uygulanabilir. Bu durumda örneğin 3 alana 1 bedava veya 3 alana 1 ürün indirimli opsiyon tanınır; böylece hızlı bir şekilde tüketilmesi istenen ürünler, çabucak bitirilmiş olur. Yine bu tarz bir arayış içine girdiğinizde Ticarex firması olarak tüm bu opsiyonların etkin bir şekilde yürütülmesi konusunda fonksiyonel bir rol üstleniriz.


Zaman Sınırı Konulan Promosyonlar

Belli bir zaman sınırı konulan promosyonlar da yine e-ticaret işletmesinin önündeki değerlendirilmesi gereken opsiyonlardandır. Ürün tanıtımları için oldukça etkili görülen bu promosyon türü, geri sayım sayaçları sayesinde daha faal bir şekilde yürütülür. Yine bu süreç yürütülürken sosyal medya mecraları son derece etkin bir şekilde kullanılır.
Ürünleri kullanıcı yönünden daha fazla alınır duruma getirmek için bu şekilde bir eyleme başvurulur. Kullanıcılar da bu tip fırsatları değerlendirmek için yeterince emek sarf eder. Bu tip promosyonlar, firmamızca daha fazla müşteri getirme konusunda etkin şekilde kullanılır.
Çeşitli özel günlerde ve tatillerde de uygulanan promosyon yönetimi, Ticarex firmamız tarafından seçtiğiniz yöntemler ve belirlediğiniz kanallar vasıtasıyla yürütülür. Böylelikle ziyaretçi ve kullanıcı nezdinde daha fazla tanıdık ve bilindik hale gelen e-ticaret sitesi olunur.